Terug naar het overzicht

Zo maken wij het verschil...

Categorieën: TIPS & TRICKS

Het takenpakket van een recruiter is veelzijdig. De ene dag ben je een netwerker, de andere een marketeer, interviewer of verkoper. Bovenal ben je elke dag een probleemoplosser.

Wij bij Recurv gaan voor iedere klant, telkens met het nodige enthousiasme, aan de slag om de perfecte digitale match te bekomen. Interessante profielen zijn er genoeg, maar specifieke experts en talenten heel wat minder. Het is soms echt een uitdaging de behoeften van onze klanten te kunnen koppelen aan de wensen van geïnteresseerde consultants. Daarom investeren we in het opbouwen van een community, zodat onze zoektocht steeds kwalitatievere kandidaten en jobs oplevert.

Wij zijn trots op onze Recurvers en willen ons onderscheiden, dit brengt heel wat (interessante) uitdagingen met zich mee.

1. Een lange lead time inkorten
Sterke, felbegeerde profielen zijn vaak aan het werk of slechts een heel korte tijd beschikbaar alvorens ze ergens anders aan de slag kunnen. Deze consultants krijgen niet de kans om thuis in zetel te wachten op de volgende aanbieding en worden zelfs regelmatig gecontacteerd terwijl ze niet beschikbaar zijn.  Kwalitatieve talenten kunnen aanbrengen in een lange lead time is lastig, daarom kiezen wij ervoor om permanent te rekruteren. Komen we terecht bij een expert die goed zou matchen met één van onze klanten welke momenteel geen nieuwe aanwerving voorzien heeft, proberen we beiden alsnog met elkaar in contact te brengen. Een gouden match laat zich niet onderdrukken door tijd en ruimte. Soms is de waarde van die match zo groot, dat de kandidaat toch aan de slag gaat. Hiermee staan we bij Recurv dan ook meteen garant voor maatwerk. Ben je consultant en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Kom dan zeker eens praten. Wie weet komt er een opportuniteit uit de bus die jouw business een serieuze boost gaat geven.

2. Een persoonlijke aanpak met de juiste begeleiding
Het vinden van de juiste digitale match is voor ons uiteraard het belangrijkste deel van het proces, maar daarbij komt ook dat wij alle consultants die via Recurv bij één van onze klanten wordt geplaatst, voorzien van persoonlijke begeleiding en coaching. Je wordt goed voorbereid op de gesprekken die zullen plaatsvinden en geïnformeerd over de achtergrond van de personen die je zal zien waardoor het gesprek efficiënt kan verlopen. Ook zijn awkward momenten over je salaris en verwachtingen verleden tijd. Wij checken dit op voorhand bij de klant en je zal enkel worden voorgesteld als ook dit stuk past binnen de match. Wij nemen de onderhandelingen voor onze rekening. Verder krijg je steeds feedback over je interviews, ook als er beslist wordt niet verder te gaan in het aanwervingsproces.

3. Een klankbord zijn tijdens moeilijke momenten
Eens je gelanceerd bent in je nieuw project, kan je als consultant rekenen op een externe communicatielijn, een klankbord. Wij vangen zorgen, frustraties of problemen graag op zonder dat je hier iemand uit je directe werkomgeving mee bruuskeert.
Indien nodig kunnen we hier iets mee doen, maar soms kan het ook gewoon een goed gevoel geven iets kwijt te kunnen om het vervolgens los te laten.

4. Inzicht in de sector én de markt
Wij spitsen ons toe op de digitale en IT sector. Vanuit onze professionele achtergrond bezitten we een uitgebreide kennis van de sector en zijn we specialist in het matchen van specifieke high potential marketing profielen.

Ben jij consultant en sta je open voor een nieuwe opportuniteit? Kom eens babbelen, wie weet kunnen wij je helpen en tillen we jouw carrière samen naar een hoger level!

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af
Auteur
Femke Brosens
Publicatiedatum
16-10-2019
Reads
90
Comments: No comments
Share: